четверг, 5 ноября 2015 г.

Мій досвід класного керівника



Проблема в системі виховної роботи класного керівника:

«Формування морально-етичних норм та виховання всебічно розвиненої особистості».

Творче кредо:
« Щоб вести дітей за собою, необхідно самому рухатися, не зупиняючись.»



  «Віддай людині крихітку себе,
 за це душа наповнюється світлом»
Л.Костенко

Ми живемо у неспокійний час – час великих роздумів, сподівань. Вчитель має складну, але дуже важливу місію – бути класним керівником, вихователем. Незалежно від того, наскільки важкою є ця робота, вона безумовно необхідна для дітей, тому що основна структурна ланка в навчальному закладі – це клас. Саме в ньому зароджується інтерес до навчання, формуються соціальні відносини між учнями. Клас представляє собою систему, яка допомагає реалізувати піклування про соціальне благополуччя дітей, вирішувати проблему їхнього дозвілля, згуртовувати колектив, формувати відповідну емоційну атмосферу. В умовах змін у соціальному, економічному, політичному житті нашої держави постала потреба кардинальної перебудови у сфері виховання, мета якого – формувати творчу, гармонійно-розвинену, креативну, конкурентноздатну  особистість, яка спроможна до самовизначення, самореалізації та самовдосконалення. На початку своєї роботи  з даним колективом було досить складно знайти своє місце в ньому. Тому в своїй роботі намагаюся дотримуватися етики взаємовідносин, бути добре інформованою про участь моїх вихованців у різних видах діяльності, відносини їх у групах, характер і зміст спілкування, потреби, інтереси, мотиви поведінки.
Головна місія вчителя – нести світло знання й освітлювати дорогу розвитку гармонійної особистості.
Я радію, коли на моїх очах із маленьких каченят зростають красені лебеді: розумні, впевнені у собі, цілеспрямовані. Це мої учні…
            У виховній роботі зі своїми учнями я керуюся Концепцією громадянського виховання, Концепцією національного виховання, Національною програмою "Діти України”, Законом України "Про повну середню освіту”, нормативними документами, наказами, розпорядженнями Президента України, Міністерства освіти та науки, обласного управління та районного відділу освіти.
Метою «Основних орієнтирів виховання» є створення цілісної моделі виховної системи на основі громадянських та загальнолюдських цінностей. Тому свою виховну діяльність будую у відповідності до наступних ключових ліній:
          -         ціннісне ставлення до себе;
          -         ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;
          -         ціннісне ставлення до праці;
          -         ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
          -         ціннісне ставлення до природи;
          -         ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
Працюючи з класним колективом, я ставлю перед собою такі виховні завдання:
           1.     Виховувати в учнів любов до свого народу, його мови, звичаїв і традицій.
           2.     Сприяти розвитку особистості дитини, формуванню її інтелектуального, морального потенціалу.
          3.     Забезпечувати опанування учнями цілісної системи знань про навколишнє середовище, практичних вмінь і навичок, способів творчої діяльності, прийомів і методів самопізнання і розвитку.
          4.     Виховувати в учнів цілісне сприйняття себе і навколишньої соціальної та природної дійсності.
          5.     Узгоджувати інтереси особистості з інтересами членів класної спільноти, з особливостями колективу класу та умовами його життєдіяльності.
          6.     Для зміцнення трудової дисципліни і поведінки учнів постійно акцентувати увагу на необхідності виконання правил для учнів.
          7.     Здійснювати правове виховання дітей, ознайомлювати з правовою відповідальністю, окремими статтями Кримінального кодексу України.
          8.     Привчати дітей до систематичного читання періодичної преси, перегляду телепередач, з наступним обговоренням цих матеріалів на інформаційно-пізнавальних годинах.
         9.     Зміцнювати здоров’я дітей, добиватися сумлінного ставлення до уроків фізичної культури, спортивних секцій, ранкової зарядки.
        10. З метою вивчення природи рідного краю організовувати екскурсії і походи.
        11. Виховувати повагу до вчителів, старших, батьків.
  В процесі моєї роботи створився  певний стиль відносин з дітьми:
             • Не забороняти, а направляти;
             • Не управляти, а співуправляти;
             • Не змушувати, а переконувати;
             • Не командувати, а організовувати;
             • Не обмежувати, а надавати  свободу вибору.
Свою діяльність по формуванню класного колективу я умовно розбила на декілька стадій, які взаємозв'язані між собою. Стадії формування класного колективу:
        1.     Вивчення класу, постановка цілей і завдань виховної роботи.      
        2.     Організація класного самоврядування, створення класних традицій, встановлення правильних взаємин із загальношкільним колективом.     
        3.     Встановлення сприятливого психологічного мікроклімату в класі.
Для мене мій клас, як і для кожного іншого класного керівника, його клас, - найкращий, найулюбленіший, не дивлячись на те, що завдає багато клопоту та переживань, але разом з тим неповторний та унікальний.
Виховна робота у нашому класі  – цікава та різноманітна, поєднує в собі традиційні форми роботи класного керівника (години спілкування, класні збори, свята, операції, виставки-конкурси, виставки творчих робіт, відверті розмови, інтелектуальні ігри, турніри) та нетрадиційні (тренінги, проекти, фестивалі, анкети думок, пошукові ігри, акції, художні галереї та ін.).
Використання різноманітних форм роботи з дітьми на класних годинах сприяють  згуртованості колективу, розвитку позитивного відношення один до одного.
               Розвиток дитини, її творчого потенціалу забезпечується через активну діяльність. Залучаючи дітей до участі в різноманітних громадсько-корисних справах, я намагаюся сприяти розвитку в них громадської активності, привчати їх до дотримання шкільного режиму, єдності педагогічних вимог до учнів з боку вчителів та батьків, спрямовую свої зусилля на корисні, потрібні суспільству справи: добре вчитися, готуватися до праці, берегти природу, охороняти її багатства, турбуватися про збереження історичних пам'яток та інших культурних цінностей, зразково поводитися, допомагати людям.
Згуртуванню учнів класу в єдиний дружній колектив сприяє робота з організації учнівського самоврядування. Через діюче самоврядування учні мають можливість розвивати свої організаторські здібності, почуття відповідальності, ініціативи.
У становленні та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків. Батьківський комітет працює разом із класним керівником, бере участь в організації класних та позакласних заходів, також співпрацюємо зі шкільним комітетом та адміністрацією школи. Найбільш ефективною є допомога батьківського комітету в оновленні та поповненні матеріально-технічної бази класу. Робота з батьками:
                   педагогічна освіта батьків;
                   забезпечення участі батьків у життєдіяльності класу;
                   педагогічне управління діяльність батьківської ради класу;
                   індивідуальна робота з батьками;
                   інформування батьків про хід і результати навчання, виховання.
Робота класного керівника  пов’язана з непередбачуваними труднощами, невдачами, навіть розчаруваннями, а іноді – з безсонними ночами, сльозами… Все це так. Але коли бачиш, як на твоїх очах  формується особистість, як збагачується її духовний світ, як вона починає усвідомлювати своє місце в житті, а у вирішенні проблем шукає підтримки в тебе і вдячна за це, коли бачиш, що твої вихованці за своїми негараздами  можуть помічати проблеми інших, бути небайдужими до людей,  всього, що оточує їх, і готовими  в будь-яку хвилину кинутись на допомогу тому, хто її потребує,  забуваєш про прикрощі і безсонні ночі, а душу наповнює почуття глибокого задоволення: мій клас – це колектив.   Сподіваюся, що діяльність моїх учнів у шкільні роки підготує їх до дорослого життя і кожен  з них через роки  успішно  адаптується в соціумі та зуміє реалізувати себе як особистість.
        Мені хочеться закінчити словами Гьоте: «Вчаться у тих, кого люблять». Щоб змінити інших, їх треба любити. Наш вплив на інших  відповідає нашому відношенню до них.

Комментариев нет:

Отправить комментарий